Na základe požiadavky ŽSR začali v roku 1998 Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. (ŽOS Zvolen) pracovať na dvoch testovacích prototypoch rušňov radu 736.Rušeň radu 736 vznikol komplexnou rekonštrukciou rušňa radu 735, z ktorého bol prevzatý hlavný rám s dvomi dvojnápravovými podvozkami.
Technické parametre:
Výrobca: ŽOS Zvolen
Rok výroby :od 1999
Rozchod:1435mm
Usporiadanie náprav: Bo´Bo´
Maximálna povolená rýchlosť: 90 km/h
Hmotnosť: 64,0 t
Dĺžka cez nárazníky: 14 340 mm
Rázvor podvozku: 2 400mm
Rázvor celkový:10 000mm
Vzdialenosť otočných čapov: 7 600mm
Priemer kolies: 1 000mm
Minimálny polomer oblúka: 80m
Hlavný hnací agregát:
Typ spaľovacieho motora: Caterpillar 3512 DI-TA
Menovitý výkon motora: 990 KW
Menovité otáčky motora: 1500 min.-1
Počet valcov: 12
Trakčný alternátor: Siemens Drásov 1FC2 454-4 BO 92-Z
Objem palivovej nádrže: 2 200 L
Prenos výkonu: elektrický – striedavo / jednosmerný
Prevodový pomer: 1:5,2
Maximálny ťah: 168,7 kN
Výkon elektrodynamickej brzdy: 1 020 KW
Typ trakčných motorov: TE 005 E
Počet trakčných motorov: 4 ks
Tlakovzdušná brzda: DAKO GP
Vlakové kúrenie: elektrický – striedavo / jednosmerné
Vykurovací alternátor: Siemens Drásov1FC2 351-8 BO91-Z
Výkon: 120 kVA
Pomocný hnací agregát:
Typ spaľovacieho motora: Caterpillar 3056 DI-TA
Výkon motora: 124 KW
Otáčky motora: 2 100 min-1
Počet valcov: 6
Trakčný alternátor: Siemens Drásov 1FC2 282-4
Menovitý výkon po usmernení: 80 kVA
- Malý somár (rad 736) pri Jelšovciach
- Malý somár (rad 736) v Nitre