„Malý somár“ 736.101

Na základe požiadavky ŽSR začali v roku 1998 Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. (ŽOS Zvolen) pracovať na dvoch testovacích prototypoch rušňov radu 736.Rušeň radu 736 vznikol komplexnou rekonštrukciou rušňa radu 735, z ktorého bol prevzatý hlavný rám s dvomi dvojnápravovými podvozkami.

Technické parametre:

Výrobca: ŽOS Zvolen

Rok výroby :od 1999

Rozchod:1435mm

Usporiadanie náprav: Bo´Bo´

Maximálna povolená rýchlosť: 90 km/h

Hmotnosť: 64,0 t

Dĺžka cez nárazníky: 14 340 mm

Rázvor podvozku: 2 400mm

Rázvor celkový:10 000mm

Vzdialenosť otočných čapov: 7 600mm

Priemer kolies: 1 000mm

Minimálny polomer oblúka: 80m

Hlavný hnací agregát:

Typ spaľovacieho motora: Caterpillar 3512 DI-TA

Menovitý výkon motora: 990 KW

Menovité otáčky motora: 1500 min.-1

Počet valcov: 12
Trakčný alternátor: Siemens Drásov 1FC2 454-4 BO 92-Z

Objem palivovej nádrže: 2 200 L

Prenos výkonu: elektrický – striedavo / jednosmerný

Prevodový pomer: 1:5,2

Maximálny ťah: 168,7 kN

Výkon elektrodynamickej brzdy: 1 020 KW

Typ trakčných motorov: TE 005 E

Počet trakčných motorov: 4 ks

Tlakovzdušná brzda: DAKO GP

Vlakové kúrenie: elektrický – striedavo / jednosmerné

Vykurovací alternátor: Siemens Drásov1FC2 351-8 BO91-Z

Výkon: 120 kVA

Pomocný hnací agregát:

Typ spaľovacieho motora: Caterpillar 3056 DI-TA

Výkon motora: 124 KW

Otáčky motora: 2 100 min-1

Počet valcov: 6

Trakčný alternátor: Siemens Drásov 1FC2 282-4

Menovitý výkon po usmernení: 80 kVA

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *