Motorové rušne

sú to hnacie vozidlá, ktoré sú poháňané zväčša vznetovými motormi. Vznetové motory vyrábajú mechanickú energiu ktorá sa mení za pomoci prenosov výkonu.

Motorový rušeň

Motorový rušeň s  dieselovým motorom Popis:1. Rebrový chladič2. 2x Ventilátory ,3. Turbodúchadlo,4. Dieselový motor,5. Hlavný alternátor/dynamo,6. Prídavný alternátor,7. Prívod vzduchu z hora,8. Meniče, usmerňovače,9. Elektronické ovládanie, ističe,10. Ovládanie sypača piesku,11.Kabína, 12.Akumulátory, 13. Zásobník piesku,14.Kompresor , 15.Mechanická prevodovka,16. Hnací hriadeľ,17.Rám podvozku,18.Nádoba stlačeného vzduchu, 19.Palivová nádrž, 20. Prieduch, 21. Trakčný motor, 22. Pastorok 23. Dvojkolesia, 24. 2x ovládacie panely

Spaľovacie motory:

V Slovenských hnacích koľajových vozidlách sa využívajú hlavne 6 a 12 valcové motory. Sú to napr . tieto:

 

ČKD K 6 S 310 DR-K = preplňovaný motor,6 = šesť valec,S = stojatý motor s valcami v rade,310 = vŕtanie 310mm ( sú použité v radoch 752)

K 6 S 230 DR

ČKD 12 V 170 DR =12 = dvanásť valec,V =  s valcami do písmena V,170 = vŕtanie 170 mm
Caterpillar

Pielstick
Animácia práce vidlicového motora

Priečny rez spalovacím motorom K 12 V 170 DR

Priečny rez spalovacím motorom K 12 V 170 DR

1 – olejová vaňa; 2 – ojnica; 3 – olejoznak; 4 – hlava valca; 5 – výfukové potrubie; 6 – turbodúchadlo; 7 – plniace potrubie; 8 – odvod chladiacej vody z turbodúchadla; 9 – dolný rozvod; 10 – regulátor; 11 – vodné čerpadlo; 12 – kľukový hriadeľ

Pozdľžny rez spaľovacím motorom K 12 V 230 DR

Pozdľžny rez spaľovacím motorom K 12 V 230 DR

 

 

Práca a usporiadanie motorového rušňa

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *